Rules and Regulations

REGULAMENT – TRANSSYLVANIA TROPHY

Condiții tehnice ale vehiculelor

Fiecare vehicul din clasa ADVENTURE (soft) trebuie să fie înmatriculat, asigurat și echipat pentru circulația pe drumuri publice.

Posesorilor vehiculelor din clasa TROPHY (hard) li se recomanda să respecte aceleași reguli ca și cei din categoria ADVENTURE.
În cazul unui incident, cei care nu respecta aceasta recomandare vor fi direct responsabili de urmările legale și financiare.

Vehiculelor cu scurgeri de fluide nu le va fi permisă participarea în competitie.

Vehiculele din clasa ADVENTURE vor trebui să aibă un arc de protecție amplasat în spatele scaunelor din față pentru protecția șoferului și a navigatorului.
Arcul va trebui să fie din țeavă de min 30 mm în diametru și 3 mm în grosime și va fi confecționat prin îndoire, nu prin sudura.
Arcul va fi ranforsat la interior cu min 2 bare (in x) și va fi fixat de caroserie prin tălpi de prindere.
Cu toate acestea, se recomanda participanților la clasa ADVENTURE un roll-cage complet (tip cușcă) cu prindere în min 4 puncte, identic cu cel folosit în clasa TROPHY.

Vehiculele din clasa TROPHY vor avea în mod obligatoriu roll-cage complet. Soluții cu un singur arc nu sunt acceptate. Diametrul minim al țevilor din care este construit roll-cage-ul este de 30 mm cu carnea de min 3mm.

Anvelopele folosite la clasa ADVENTURE vor avea diametrul maxim de 35” (89 mm). La aceasta clasa profilul anvelopelor va fi MT (Mud Terrain) sau mai agresive. Se accepta orice profil cu excepția pofilelor agricole (tractor).

Nu exista limitari dimensionale sau de profil a anvelopelor utilizare la clasa TROPHY. Se interzice folosirea lanțurilor pentru zăpadă.
Se recomanda ca fiecare vehicul să fie dotat cu o roata de rezerva.

Fiecare vehicul trebuie să aibă cel puțin un troliu, indiferent de clasa. Se accepta atât cablu din oțel cât și din plasma.
Diametrul minim al cablului va fi de 8mm. Sunt acceptate trolii electrice, hidraulice și mecanice, indiferent de clasa.

Hi-Lift-urile sunt recomandate la ambele clase.
Șufa de protecție a copacilor este obligatorie la fiecare troliere.
Amortizoarele de cablu montate pe coarda întinsă sunt recomandate.
Trusa medicala este obligatorie la toate clasele.
Extinctoarele sunt obligatorii. Capacitatea extinctoarelor trebuie să fie de min 2 kg. Se accepta și două extinctoare a câte 1 kg.

Centurile de siguranță sunt obligatorii. La categoria ADVENTURE se accepta centurile clasice (in 3 puncte) dar se recomanda centurile în 4 puncte. La categoria TROPHY sunt obligatorii centurile în 4 sau 5 puncte de prindere.

Căștile sunt obligatorii. Se accepta doar căști auto sau moto. Nu vor fi acceptate căști pentru ciclism, ski, alpinism sau industriale.

Rampele pentru noroi/nisip sunt acceptate.

Fiecare vehicul va fi dotat cu cel puțin un instrument de măsurare a distantei (trip master). Se accepta orice model, inclusiv modele GPS. Nu se recomanda urmărirea road-book-ului cu ajutorul tabletelor sau telefoanelor celulare.

Toți piloții trebuie să aibă permis de conducere și vârsta minima de 18 ani. Navigatorii pot avea vârsta minima de 16 ani dar în acest caz au nevoie de consimțământul scris al tutorelui legal.

Va exista o inspecție tehnică înainte de înscriere, așa că vă rugăm să prezentați toate echipamentele cerute de prezentul Regulament la început – VEHICULELE CARE NU SE ÎNDEPLINESC TOATE CONDIȚIILE,  NU vor fi acceptate în cursă

Regulamentul de desfasurare

Descrierea concursului

Competitia este suma probelor succesive (o proba/zi).
Fiecare proba este cronometrata și punctata separat.
Unitatea de măsură este minutul. Minutele de penalizare sunt adăugate la timpul obținut prin cronometrare și astfel se obține totalul pentru fiecare zi.
Rezultatul final al unei echipe se obține prin însumarea tuturor minutelor aferente probelor anterioare.
Ordinea se stabilește în ordinea crescătoare a timpului total – cea mai buna echipa va fi cea cu cel mai mic număr de minute.

Echipele vor fi clasate individual (o echipa = un vehicul) dar mai multe echipe pot decide să parcurga impreuna traseul.
Ordinea de start a primei zile va fi decisa printr-o proba speciala numita prolog.
Ordinea de start la prolog se va stabili prin tragere la sorti.
Rezultatul obținut la prolog nu se va contabiliza. Ordinea de start în stagiile (zilele) ulterioare va fi data de timpul realizat în ziua precedenta și nu în functie de rezultatul cumulat.
Astfel, o echipa care a avut cel mai bun rezultat în ziua 3 va pleca de pe prima pozitie în ziua 4, chiar daca la sfârșitul zilei 3 timpul cumulat al acelei echipe ar plasa-o pe un alt loc.
Ca o excepție, ordinea de start în proba speciala va respecta clasamentul cumulat.
In timpul probelor de traseu o echipa poate fi ajutata de oricine, mai puțin de organizatori.
Ajutorul primit de la organizator descalifica echipa beneficiara.

Fiecare proba (zi) trebuie terminata în Timpul Maxim (TMax) anunțat de organizator înainte de start.

In proba speciala se interzice orice ajutor extern. O echipa care nu poate trece linia de sosire prin forte proprii va obține un punctaj egal cu de 2 ori punctajul obținut de organizator în proba demonstrativa.
Quantumul probei speciale va fi  anunțat la începutul probei. Exemplu dacă quantumul anunțat de organizator va fi 3, atunci fiecare minut parcurs va fi multiplicat cu 3.
La sfârșitul fiecărei probe, inclusiv a probei speciale, navigatorul trebuie să fie în mașina cu centurile și casca strânse.
Cronometrarea nu va fi oprita pana când aceste condiții nu sunt îndeplinite.

Navigarea

Navigarea de-alungul întregului concurs se va face dupa road-book, exceptând zonele indicate prin benzi colorate.
Dispozitivele GPS sunt permise pentru situațiile în care un echipaj s-a ratacit sau dorește să revină la baza.

Pozitiile din road-book sunt indicate în trei feluri:

1) prin distanta de parcurs pana la următoarea pozitie
2) prin indicarea azimutului (distanta și unghi)
3) prin coordonate absolute (DMS – N…/E…)

Indicațiile trecute în coloana Observatii din road-book referitoare la viteza sau repere (“printre benzi”, “printre copaci marcați”, “prin vale”) sunt obligatorii. Nerespectarea acestor indicații duce la penalizari.

Fiecare echipa primeste un “score card” pe care îl prezinta la start, la finish și oricărui arbitru de traseu.

Fiecare concurent va primi un aparat GPS, care va înregistra traseul și viteza de deplasare a echipajului.
La sfârșitul fiecărei probe acest card va fi înmânat arbitrului de la sosire. Pierderea sau nepredarea cardului și a GPS-ului duce la penalizari.

Echipele care nu se prezinta la start exact în timpul la care au fost programate vor lua startul dupa pleacarea ultimei echipe care s-a prezentat la timp.

In cazul în care un membru sau o membra a unei echipe trebuie să părăsească concursul din motive altele decât eliminarea , el/ea vor putea fi înlocuiți cu o alta persoana care se va înscrie în concurs în condiții identice cu persoana înlocuită.
O astfel de schimbare poate fi făcută doar intre probe și doar o singura data în timpul concursului.

Nu se admite înlocuirea vehiculului de competitie – o echipa trebuie să termine concursul cu vehiculul cu care l-a inceput.
Cu toate acestea, componente de pe alte mașini pot fi folosite pentru reparația vehiculului original.

Pilotul și navigatorul pot schimba rolurile în timpul concursului cu condiția ca navigatorul să aibă permis de conducere valabil și min 18 ani.

Penalități

Casca nestrânsă sau lipsa – 50 minute/pers/incident
Centura deschisa sau nestrânsă – 50 minute/pers/incident
Sufa de copac nefolosita la troliere – 50 minute/incident
Depășirea vitezei indicate – 10 minute pentru fiecare km/h depășit

Părăsirea traseului cu mai mult de 200 de m fata de indicațiile din RB se penalizează cu 50 de minute,

Această penalizare se va repeta pentru fiecare 5 km de traseu ratat și se va baza pe distanța măsurată pe traseul oficial. De exemplu, dacă echipa a părăsit traseul oficial pe o distanță de 12 km și apoi a intrat din nou pe el, va exista o penalizare de 50 de minute pentru primii 5 km, o penalizare de 50 de minute pentru următorii 5 km și o penalizare de 20 de minute pentru ultimele 2 km – o penalizare totală de 120 de minute. Timpul total pentru etapa respectivă nu poate depăși 130% din timpul cel mai slab al zilei de concurs (dar inferior Timpului Maxim), dacă echipa a finalizat mai mult de 50% din distanța totală și 150% din timpul cel mai slab (dar inferior Timpului Maxim), dacă echipa a finalizat mai puțin de 50% din total distanță.

Nerespectarea indicației din coloana observatii (“printre benzi”, “prin vale”, “printre copaci marcați”, etc) – 50 minute/incident

Neîncadrarea în TMax pentru probele regulate (traseu):

  1. a) în cazul în care echipa a finalizat mai mult de 50% din distanța totală – 130% din cel mai mare timp realizat de o echipă pentru stagiul respectiv
  2. b) în cazul în care echipa a finalizat mai puțin de 50% din distanța totală – 150% din cel mai mare timp realizat de o echipă pentru stagiul respectiv

De exemplu, o echipă care a luat startul, parcurgand doar câțiva metri de traseu, va fi penalizată în conformitate cu punctul b) descris mai sus.

 

Dacă se depășește timpul maxim, pe baza traseului înregistrat de GPS, arbitrii vor calcula distanța parcursă până în intervalul TM și vor aplica penalizările de plus 130% sau 150% al celui mai slab timp al zilei de concurs.

Pierderea “score card”-ului, a brățării SI și sau dispozitivului de urmărire GPS fără a da arbitrilor o înregistrare GPS alternativă – se penalizează cu 150% al celui mai slab timp al zilei de concurs + toate celelalte sancțiuni. Suplimentar, pierderea sau distrugerea echipamentelor se va fi imputata financiar echipei responsabile.
Distrugerea de bunuri sau animale – 200 minute/incident + despăgubirea financiara integrala + toate consecințele legale

Echipele care nu iau startul în max. 30 min de la plecarea în concurs a ultimului echipaj programat nu vor fi lăsate să mai participe în proba respectiva și vor primi un punctaj egal cu cel al echipei care a terminat proba cu cel mai slab timp, dar fără alte penalități.

Echipele de clasa ADVENTURE care folosesc anvelope mai mari de 35 “vor fi penalizate cu 20 de minute / etapă.

Penalități aferente probei speciale:

O echipă care nu poate finaliza proba specială fără ajutor extern va obține un rezultat egal cu de 2 ori rezultatul vehiculului demonstrativ (o mașină de organizare) înmulțit cu quantumul probei speciale. Nu vor fi luate în considerare alte penalizări, indiferent de celelalte încălcări.

Folosirea unui troliu va fi penalizat cu 10 minute / troliere

Ruperea unui stâlp sau a unei benzi direcționale – 10 minute / incident. In cazul în care echipa se oprește și repune stâlpul în poziția inițială sau leagă banda, penalizarea se anulează

Alte sancțiuni generale:

Conducerea fără centura, cu centura nestrânsă, fără casca sau cu casca nestrânsă, inclusiv la finish – 50 minute/incident

Lipsa unei stampile a arbitrilor de traseu sau a time-stampului electronic – 100 minute/incident

Aruncarea sau abandonarea pe traseu a deșeurilor de orice natura – 50 minute/incident

Folosirea limbajului neadecvat – 100 minute/incident

Neaplicarea autocolantelor sponsorilor – 50 minute

Distrugerea/ascunderea reperelor de navigatie (benzi, indicatoare, etc) – excluderea din competitie

Intrarea pe pășuni în afara traseului (exclusiv în zonele cu navigare prin azimut) – excluderea din competitie

Lăsarea de urme circulare pe iarba în mod demonstrativ prin folosirea frânei de colt (atât în concurs cât și în afara lui) – excluderea din competitie

Conducerea sub influența alcoolului sau a stupefiantelor (test vizual) – excluderea din competitie